dissabte, 27 de febrer del 2016

4 dies a la neu

DIA 1
Arribada a l' institut per embarcar-nos en el viatge a la neu. Al arribar a l' institud vam tenir una mica de feina en posar tot el material a l' autobús pero ho vam fer i vam iniciar el nostre viatge. Al arribar alla, no vam anar directament a l' alberg, sino que vam anar directament a Font Romeu on fariem una de les activitats que vam fer durant aquells dies, l' esquí de fons. Un cop allà, ens vam donar tot el material necessari per a cadascú i ens van dur al costat de les pistes. Els monitors que ens guiaven ens van fer una gran explicació de tot el material, vam fer activitats de presentació i llavors vam començar a fer anar els esquís. Al posar-nos els esquís, ens va dir que fessim una serie d' activitats per veure el nivell que teniem i aplicar tot el que ens havien dit ells per així tot seguit anar a disfrutar al màxim aquella activitat. Desprès d' haver fet tot aixó vam anar a dinar en un petit local que ells tenien alla. Desprès de dinar vam iniciar una petita ruta amb els esquis per acabar l' activitat i iniciar el nostre viatge cap a l' alberg. Quan vam arribar allà, ens van dir les habitacions que hi havia i ens vam instal·lar per grups en cada habitació i, tot seguit ens vam posar a sopar. Desprès de sopar els professors en van deixar un temps lliure per anar a voltar per Llívia, i sobretot per anar a veure com jugava el Barça. A les 23:15 teniem que ser a l' alberg per descansar i esperar a l' endemà.

DIA 2
Al segon dia ens vam haver de llevar aviat per anar a esmorzar i a aprofitar l' activitat prevista per aquell dia. Desprès d' esmorzar, vam anar a Porté Puymorens per fer una serie d' activitats diferents. Allà cada professor ens va preparar una acivitat de la seva especialitat però adaptada en una zona nevada. En Toni ens va fer una activitat d' orientació a la neu en la que vam haver d' aprendre coses noves ja que allò era molt diferent a orientar-se en ambients sense neu, en Roger ens va fer una activitat d' organitzar ràpels a la neu amb diferents tècniques i material que un ràpel normal. En Francesc en va ensenyar els diferents tipus de material que hi ha per a desplaçar-se per la neu amb facilitat i també com crear una baixada per tal d' arribar més ràpidament abaix.
La Pat ens va ensenyar com s' havia d' utilizar un DVA en cas de que algun dia en passes qualsevol cosa amb una allau i finalment en Ruben ens va ensenyar diferents mètodes de supervivència en la muntanya en cas de que ens perdem. Aquest dia, al arribar a l' alberg vam sopar i ens vam posar a fer els teatres que cadascú havia portat preparats des de casa i, desprès cadascú va anar a la seva habitació per descansar.

DIA 3
Aquest dia va ser el dia mes dur dels quatre. Vam esmorzar com el primer dia i vam tornar a anar a Porté Puymorens per pujar el Pic de la Mina. Al arribar alla ens vam posar tot el material que necessitavem, les raquetes de neu. La pujada va ser una mica dura ja que al principi estava nevant i ple de boira però més endevant va parar de nevar. La veritat es que el fet de pujar un cim nevat es molt diferent a pujar-lo sense neu però aixó si, l' experienca d' haver fet tot aquell esforç per arribar allà es innolvidable, es una experiènica que no es pot explicar amb simples paraules, sino que només poden experimentar tots aquells que ho fan. La baixada va ser molt més agradable i fàcil per a tothom. Tot això ens va durar unes 7 hores. Per la tarda-vespre vam anar cap a l' alberg i ens van deixar un temps lliure, en el que alguns van aprofitar per practicar el minut de glòria que teniem que fer després de sopar.

DIA 4
Ùltim dia que estavem allà. Pel matí vam haver de fer totes les maletes per així ja tenir-les preparades per marxar. Desprès d' haver fet aixó i d' esmorzar vam iniciar el viatge cap a Les Angles, lloc on fariem l 'ùltima activitat ESQUÍ/SNOW. Quan vam arribar alla ens van dividir en diferents grups en el que es diferenciaven les activitats que feiem i el nivell que teniem. Jo vaig decidir fer snow així que explicare la meva experiència. Vam estar tot el matí aplicant la base del snow per la gent que no en sabia, practicant les diferents maneres que hi havia de girar, frenar etc. Els guies ens van dir que feiem tot allò per així aconseguir una bona base i poder-la aplicar per la tarda en la que vam començar a baixar pistes. Quan ja vam fer totes aquelles classes vam anar a dinar i just desprès de dinar ja ens vam posar a pistes per aplicar tot allò que havien après. La veritat es que va ser molt divertit. Al acabar vam anar cap a l' autobús i vam tornar a Llivia per a deixar tot el material llogat i recollir les nostres maletes. Tot seguit vam iniciar la tornada cap a casa.

OPINIÓ PERSONAL
La veritat es que per a mi ha sigut una experiència inolvidable, una experiencia especial ja que no es el mateix viure això sol o viure-la amb aquestes grans persones amb les que estic en aquest cicle. He conegut a gent molt gran i el fet de passar aquests moments amb ells es increíble. Moltes gràcies per aquesta gran experiència a tots.

Text i fotos: Narcís Bahí.

Powered by Wikiloc

Ruta amb raquetes al Pic de la Mina.