dilluns, 9 de novembre del 2015

Travessa!!!

TRAVESSA SADERNES - CAMPRODON

DILLUNS: Hem fet classe teòrica. A segona hora i a les dos ultimes hem tingut guàrdies ja que els professors corresponents no han pogut fer les classes amb normalitat. A l’assignatura de dinàmica de grups hem fet unes practiques per obrir-nos amb el grup i Aixa poder-nos conèixer millor. També ens han de servir per perdre la por de parlar en públic i així no tenir-ne davant de futurs clients.

DIMARTS: Hem fet classe de medi natural on hem après a entendre les corrents del vent i les corrents tèrmiques. A l’assignatura de BTT, ens han explicat el material més tècnic i els accessoris de la bicicletes. També ens han explicat com canviar una càmera de bicicleta punxada i al acabar hem anat a fer practiques de diferents tècniques de baixada en corriols.

DIMECRES: Avui hem sortit de travessa. Hem sortit des de Sadernes i hem caminat direcció Talaixà durant uns 12 km passant per St. Aniol d’Aguja. A St. Aniol d’Aguja hem dinat i desprès, sense motxilles, hem anat a veure el salt de l’Anuvia, que es un gran salt d’aigua que hi ha molt a prop de St. Aniol d’Aguja, on alguns ens hi hem banyat. Desprès d’això hem tornat a agafar les motxilles per seguir cap a Talaixà. Durant el camí hem pujat  a una cova on hem pogut gaudir d’unes magnifiques vistes de tota la vall i de totes les muntanyes dels voltants. Al arribar al refugi de Talaixà ham muntat les tendes de campanya, hem fet el sopar i hem anat a dormir.

DIJOUS: Ens hem llevat a les 7 del matí. Hem desmuntat les tendes de campanya i hem anat a fer-nos l’esmorzar. Desprès d’esmorzar, hem fer l’escalfament guiat per nosaltres mateixos. Un cop acabat l’escalfament hem anat a pujar al Pic del Ferran des del coll de Talaixà sense les motxilles. Desprès de pujar al Pic del Ferran hem agafat les motxilles i hem anat en direcció Bajet seguint el GR11. Un cop arribats a uns caps d’abans d’arribar a Bajet hem plantat les tendes, hem fet el sopar i en Jordi Rodriguez (professor de primer auxilis i de activitats físiques per a discapacitats) ens ha tocat la cançó de l’esquimal amb la guitarra.

DIVENDRES: Avui ens hem tornat a llevar a les 7 del matí. Hem esmorzat i desmuntat les tendes de campanya. Un cop fet això hem fet l’examen pràctic sobre com preparar una escalfament. Desprès de fer l’examen hem agafat les motxilles i hem caminat fins a Salarsa. A Salarsa hem fet una petita parada per recuperar forces i hem seguit fins a l’església de Sta. Maria de Bolòs, on hem dinat. Desprès de dinar i de descansar uns minuts hem reprès la marxa en direcció a el Coll de la Creueta on hem fet la valoració de la travessa i hem parlat sobre les nostres sensacions durant aquests tres dies tant intensos. Un cop fet això hem seguit caminant fins a arribar al poble de Camprodon on ens estava esperant l’autobús per tornar-nos a Figueres.

Per mi ha estat una experiència molt positiva i molt enriquidora on he après moltes coses i he pogut gaudir de la natura i la muntanya molt intensament.
M’agradaria agrair als professors que hagin fet aquest esforç i ens hagin organitzat aquesta sortida.

Text i fotos: Jordi Pérez Gascó.