divendres, 19 de febrer del 2016

Guiatge en BTT A: Aiguamolls - Castelló d'Empúries - St. Pere Pescador.

Vam iniciar el dia amb un examen de medi natural sobre les previsions meteorològiques abans de sortir a fer una ruta anomenada “Ruta pels Aiguamolls”.
Primerament vam sortir del institut en bici i vam encarrilar per pistes de sorra fins arribar a la carretera que uneix Palau-Saverdera amb Castelló d'Empúries. Uns quants de nosaltres es van quedar per no portar la farmaciola o un candau al quadre de la bici ja que no es gens estètic per a treballar com a guia. Cal dir que al arribar a Castelló en Toni i en Rubén van donar-nos consells per veure com havien guiat i ara li tocava el torn a la Gio i la Maria.

Elles ens van explicar coses sobre Castelló de patrimoni com la catedral, la casa Gran situada prop del rec del molí, la farinera i una torreta per vigilar el pont molt graciosa perquè era rodona i alguns vam fer la conya dient que no havíem de netejar les cantonades. En general molt bones les explicacions i sobretot una bona idea entrar dins la catedral per veure la verge, els sants i Jesucrist penjat a la creu, s'hi respira una gran pau religiosa.

Més tard, al arribar al pont vell l'Arnau i en Narcís van començar el seu guiatge fent una presentació de 3 minuts com també ho van fer les noies. Tot seguit vam re-emprendre la marxa direcció Sant Pere Pescador per pistes en fila de dos. Van quedar-se en evidència davant del grup amb una equivocació en un tram però ens van conduir amb seguretat, jo m'hi vaig sentir còmode. Quan vam arribar al poble de Sant Pere Pescador en Narcís ens va fer una explicació força profunditzada sobre les pomes de la zona com per exemple la poma Golden.
Després de fer un mos vam ciclar fins al Fluvià per un corriol situat en la vertint nord del riu i van fer una explicació sobre unes aus que estaven situades en una zona restringida per l'home. Les aus que van explicar van ser les gavines i els corbs marins, habituals a la zona. Seguidament vam fer camí fins a la carretera Sant Peres Pescador – Castelló d'Empúries i, al ser un tram molt perillós, vam ciclar per la carretera fent dos grups on la Pat, en Toni i en Ruben van guiar fins a la hípica situada a la dreta de la carretera en un encreuament a la dreta on indica l'entrada als Aiguamolls de l'Empordà, concretament a “El Cortalet”. Allà vam fer el relleu de grups de guiatge amb en Miqueas i en Nassim.

Els darrers guies van dirigir-nos per una pista fins arribar a la Muga sense fer parades ni explicacions. Al arribar al riu vam creuar el pont de fusta i vam parar-nos en un parc d'Empuriabrava. Allà ens vam reagrupar i vam re-emprendre la marxa en dos grups per passar per la zona urbanitzada. Ens vam dirigir a la platja de la Rubina on allà la Maria va fer com escapar-se però en Nassim es va donar compte i li va captar l'atenció i preguntar a on es dirigia per a que tornés al grup. En canvi a la rubina jo em vaig quedar amb un mal sabor de boca per no explicar un dels centres d'oci més important de l'estiu de la comarca: el xiringuito de la Rubina.
Cal dir també que de la urbanització Empuriabrava no s'hi va explicar res, la qual cosa es un complex turístic molt important a nivell europeu pels seus canals d'aigua.

Finalment ens van guiar fins a Santa Margarita on allà els professors van demostrar-nos a tots com es guiava un grup. Al acabar vam fer un brífing amb a classe on van destacar la Maria i la Gio especialment pels coneixements sobre el patrimoni, l'Arnau i en Narcís pel guiatge rigorós, en Miqueas i en Nassim pel guiatge sense informació sobre els seus trams i l'Alejandro i en Jack per no haver sortit a guiar degut als candaus a les bicis.